10 november 2005

Stasi-museet

Førre laurdag gjekk turen til bydelen Lichtenberg og til Stasi-museet. Museet ligg i det som var sentralen for Ministerium für Staatssicherheit, dvs. Stasi. (Nokre bilete her.) Mykje dokumentasjon om avlyttingsmetodar, om løynde kamera i jakker og mikrofonar i trestubbar. Særleg fascinerande er ministeretasjen med brune skinnstilar og 1960-talsinteriør som henta frå James Bond-film. I denne etasjen kan ein gå inn på kontoret til t.d. Stasi-sjefen sjølv, Erich Mielke", boss for 80 000 fulltidstilsette og 170 000 friviljuge. Mielke sat i sjefsstolen frå 1957 til 1989. Han hadde noko på alle, inkludert Honecker, og kunne difor sitje "trygt".

Stasi-museet er del av "Forschungs und Gedenkstätte Normannstrasse", og vert drive av ei sjølvstendig stifting, Astak (Antistalinistische Aktion).

Bydelen Lichtenberg ser elles like realsosialistisk ut som Stasi-hovudkvarteret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg ser frem til dagen da jeg kan besøke et lignende museum i Norge, et museum hvor jeg kan se gjenstander, tekster og kanskje noen filmer som dokumenterer hva som har foregått av uhumskheter i "Den siste Sovjet-staten".

Effekter som viser elektrosjokkbehandling og annen behandling ved norske psykiatriske sykehus hører naturlig med her. Likeledes noen "trofeer" fra overvåkningspolitiet og en omfattende dokumentasjon av hva barnevern, rettsvesen osv. har bedrevet.

Jeg har til og med et forslag til lokalisering: Prestfoss, adm. sentrum i Sigdal kommune. Sigdal er en kommune hvor det har foregått litt av hvert gjennom tidene (se http://home.no.net/fampo/v.html), så jeg foreslår Prestfoss som åsted for "Mafia-museet".